Uppackat och klart

Spis & Servis erbjuder en unik tjänst som förenklar nyöppning av hotell och restauranger. Spara tid, pengar och personalens energi med vårt upplägg som bland annat innebär att alla produkter kommer avemballerade, diskade och redo att ställas direkt på rätt plats. 

Alla som varit delaktiga i en öppning av ett större hotell eller en restaurang vet att det är en kamp mot klockan. Det är mycket som måste klicka samtidigt; bygget skall färdigställas, kollegor koordineras och inte minst: leveranser skall tas emot och packas upp på en liten yta. Ord som ”kaos” är inte sällan förekommande. För att skapa en mer harmonisk process har vi tagit fram en tjänst som vi kallar: Uppackat och klart.

 

 

Tjänsten skräddarsys förstås efter varje enskilt uppdrag men går i stort ut på att vi avemballerar, packar upp, diskar och märker upp alla produkter. Vi avlägsnar klistermärken och tar fram färdigbyggda diskbackar vid behov. Allt levereras avprickat, avräknat och redo att placeras direkt på sin plats. På så vis undviker vi även leveranskross och eventuella felleveranser. Dessutom halveras antalet transporter eftersom att alla produkter samfraktas, något som i sin tur leder till minskade utsläpp.


 

 

Du styr dag, tid och plats för leverans. Vi hjälper gärna till på plats och packar upp tillsammans med F&B-teamet. Vi prickar av följesedlar och tar givetvis tillbaka alla pallar, vagnar och emballage.

 

 

Fördelarna är kanske givna, men låt oss peka ut dem ändå. Tid är pengar, genom att nyttja vår tjänst sparar du både tid och personaltimmar. Du slipper drivor med emballage och att fundera på var saker och ting håller hus. Personalen kan fokusera på viktigare saker och är inte slutkörda när det äntligen är dags för premiär!



Tidigare projekt

 

Vi på Spis & Servis har fått äran att vara delaktiga i flera hotellöppningar de senaste åren såsom Hotell Draken, The Pier och Clarion Hotel Copenhagen Airport.


Vid vårt senaste “Uppackat & klart”-samarbete fick vi förtroendet från Strawberry att hjälpa till med öppningen av Clarion Hotel Karlatornet.  Förberedelserna bestod av att tillsammans med kund ta fram sortiment, för att sedan lagra, packa upp, avemballera och leverera produkterna innan öppning.

 

Vi är stolta över att ha fått förtroendet att hjälpa våra kunder med allt från planering och logistik till leverans och uppackning, för att säkerställa en framgångsrik start för varje hotell.


 

Vill du veta mer om uppackat och klart?

Kontakta oss på [email protected]