Köpvillkor

Tillämpning

Villkoren tillämpas för leveranser av varor och tjänster från Spis & Servis AB (556497-9069) till företagskunder om inget annat avtal finns tecknat.

 

Beställning & priser

På www.spisservis.se anges alla priser exklusive moms.

 

Produkter säljs utifrån antal i varuförpackningar, våra förpackningar bryts ej. Antalet i en förpackning adderas till i varukorgen när du klickar på knappen för köp.

 

Kampanjpriser kan ej kombineras med andra erbjudanden, avtal eller rabatter.

 

 

Produkter & sortiment

Lagervaror

Finns lagerhållna av Spis & Servis, vid beställning skickas dessa omgående från vårt huvudlager.

 

Beställningsvaror

Dessa varor beställs specifikt för lagda ordar och har en annan leveranstid än lagervaror. Begränsad returrätt gäller för beställningsvaror, se avsnitt Returer.

 

 

Fakturering & betalning

För att bli godkänd kund hos Spis & Servis utförs en sedvanlig kreditprövning.

 

Betalning sker via fakturering. Fakturabeloppet ska vara Spis & Servis tillhanda på förfallodagen. Vid försenad inbetalning tillkommer dröjsmålsränta.

 

Betalning via Svea checkout på spisservis.se

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

 

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

 

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

 

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller [email protected]. Dataskyddsombud nås på [email protected].

 

 

Leveranstid 

Spis & Servis levererar över hela landet. Ordar som kommer in före 12.00 på vardagar skickas från oss samma dag. De skickas med extern distributör som under normala förhållanden levererar inom 1–3 arbetsdagar.

 

Stockholm

I Stockholmsområdet levererar vi med våra egna transporter. Alla ordar som inkommit före klockan 10.00 måndag–fredag levereras samma dag, förutsatt att det är lagervaror.

 

Leveranstid för beställningsvaror estimeras i produktinformationen, vid lagd order av beställningsvaror återkommer kundservice med en angiven leveranstid.

 

 

Frakt

Fri leverans innanför tullarna i Stockholm utgår vid ordervärde överstigande 1800 kr, samt 3500 kr i övriga landet*.
Vid order av maskiner och möbler tillkommer alltid extra frakt, *dessa kategorier ingår inte i ordergränsen för fri levernas.

 

Nominell frakt utgår vid leveranser från externt lager. Leverans sker till leveranszon.

 

Om köpgränsen för fraktfritt inte uppfylls debiterar Spis & Servis frakt enligt gällande prislista, se fraktpriset i kassan.

 

Omgående leverans

För kunder som är i behov av omedelbar leverans erbjuder Spis & Servis omgående leverans. Då debiteras kunden av nominell fraktkostnad vid användande av extern distributör.

 

 

Returer

För godkänd retur krävs det att varorna är oanvända och i obrutna originalförpackningar. 
Returen måste skickas tillbaka inom 14 dagar från mottagen leverans, en returkostnad på 350kr tillkommer för frakt och hantering. Returer som ej ankommit till oss inom 20 dagar makuleras. Det sker endast ett upphämtningsförsök, se till att produkterna finns uppmärkta med fraktsedeln i originalförpackning när transporten ska hämta upp returen.

 

Utställda kreditnotor ska i första hand användas mot debetfakturor och redovisas på betalningsavin. Endast i undantagsfall sker utbetalning med förutsättning att inga förfallna fakturor finns på samma organisationsnummer.

 

Beställningsvaror har en begränsad returrätt, vid retur krediteras 50% av priset då Spis & Servis inte lagerhåller detta sortiment. Vänligen kontakta [email protected] för att returnera varor.

 

 

Reklamationer

Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 14 dagar från ankomstdag. Transportskador reklameras omgående till kundservice. Skador på varan ska reklameras utan oskäligt uppehåll. Kontakta kundservice för mer information om tillvägagångssätt.

 

 

Force Majeure

Om leveranser förhindras av omständigheter bortom Spis & Servis kontroll, medför detta framflyttning av leveransen utan påföljd. Detsamma ska gälla för underleverantör eller transportör som är anlitad av Spis & Servis. Kunden ska omedelbart underrättas om sådan omständighet.